Alapelveink

Anonimitás

Vonatkozik a hívóra és az ügyelőre is. Hívóként nem vagy köteles a személyazonosságod felfedni, de ha akarod, ezt megteheted. Az ügyelő viszont nem mondhat semmi olyat magáról, amivel felfedné kilétét. A személyek beazonosítása a beszélgetések szempontjából nem is indokolt, a probléma megoldásán van a hangsúly, nem a hívó és az ügyelő személyén. A szolgálat működési helye is titkos.

Titoktartás

Az ügyeletes nem beszélhet a hívásokról a stáb keretein kívül, rendőrségnek, egészségügyi vagy szociális intézménynek sem adhat ki információkat, kivéve ha a hívó kéri. A hívó - ügyelő kapcsolatában alapvető értékként jelen kell lennie a bizalomnak és a megbízhatóságnak.

Előítélet-mentesség

Az ügyelőnek nem feladata az ítéletalkotás, sem a saját értékeinek és normarendszerének a másikra erőltetése.